söndag 30 oktober 2016

Mina tio saker som följer med ut i skogen.

Utrustning är just viktig för en tur ska lyckas även är en kondition också viktig.

1. Först är ju kläder som ger dig ett värmande och skyddande mot vädret.
    Ha bara det nödvändiga i klädväg när du är ute som t.ex: 1 underställ, några strumpor att byta på   vägen, under kläder som kortkalsonger, byxor, tröja, skjorta, kängor, handskar, mössa, jacka.

2. Det andra är ditt andra skydd för natten och till det hör ju dit: Sovsäck, liggunderlag och ett tak över sovplatsen i form av tält, vindskydd eller Tarp.
som denna modell funkar mycket bra, för min del.

3. Verktyg: Kniv följer med jämt ut på turen vare sig det är en dagstur eller veckotur. Yxa och såg följer med om det inte råder eldnings förbud i skogen.


  4. köken: jag har haft många modeller på kök och kommit på dom här modeller.


5. sjukvårdsartiklar, som följer med på turen. Som plåster, första förband, tejp, bindor för leder.

6. att bära detta i ryggsäck

7. Hygienartiklar som tvål, rakgrejer, handduk, toapapper, tandkräm/tandborste.

8. Matkärl mugg, bestick, kokkärl.




9. karta o kompass: för att hitta det område man är i.

10. kamera.

Mina tio saker är framtagen av mig själv som passar mina områden.







   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar